Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Cecilia - 21 maj 2008 12:56

Tänk att allt kan gå så fel, igår åkte jag och barnen in till stan efter skolan, vi skulle handla gardin till köket, så vi tog bussen in och i dotterns famn höll hon hårt i kortet på pappa sin i en ram under hela stadsvistelsen, det var en sån dag nu för henne, men allt gick bra- visste redan vilken jag skulle ha, men väl hemma när jag skulle sätta upp den, suck, nu känns det att mannen inte är här, det var en helt anna uppsättning, det skulle upp skruv/krokar...

barnen skrattade nästan ihjäl sig, medan jag kämpade, ståendes på köksbordet och självklart slog jag i huvudet i kökslampan antal gånger, det slutade med att jag tog hammaren som slog in spikar istället för att få den på plats - min man skulle gråta om han såg det, men barnen hade iallfall kul.


Vaknade- allt var bra, förutom en dröm jag hade, den handlade om pengar, jag lyckades aldrig få över pengarna på rätt konto och vi fick bara min lön, mycket räkningar och ingen mat och jag fick inte tag i min man, tur att det bara var en mardröm...


Hur som helst- nu dag och nya bekymmer, bokstavligen. 

men när vi skulle börja röra oss till skola/dagis, då strulade dotterns hjälm, tyckte hon, men efter 20 stressiga minuter så blev det fixat och vi väldigt sen, sen var det dax för mig och sonen och hälsa på skolan, alla blivande elever var där med föräldrar och vi åt lunch,  sen...

min son tog hem en kompis, vi hann precis komma innanför dörren hemma så började det hagla och spö regna om vartannat, precis då ringde min man och vi hann prata ett tag, det kändes skönt, han hade handlat schalar till oss, kul. Efter samtalet så får jag för mig att kolla min man konto, så inte drömmen slår in, det är ju jag som skall ta hand om all ekonomi nu, har gjort det tidigare också men nu har han fått konto på nordea, så jag måste föra över pengar till olika ställen osv.

Han visade mig innan han åkte hur man gjorde och nu tänkte jag att jag skulle prova- det gick ju bra.... not, jag lyckades ju till och med spärra hans inloggningsdosa?!! jag läste fel kod och blandade ihop allt och har man gjort fel en gång så kan man inte precis tänka klart.

Hur som helst så ringde jag till Nordea och förklarade mitt problem, men det var min man som ändå måste ringa in, det kunde ev. gå maila också.... hur skulle jag lyckas förklara detta för min man, jag testade att skicka ett mail med hans avsändare, förlåt nordea, men efter mycket nedladdning av olika program så har jag äntligen fått till det och jag lyckades även komma in på kontot med rätt kod som jag lagt på ett annat ställe, så mycket strul och klockan är bara 13 :)

Nä nu skall vi väl se hur det går när jag skall baka bullar och göra kokospannkakor.

På återseende. 

Ovido - Quiz & Flashcards