Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

snart midsommar...

Av Cecilia - 18 juni 2008 09:16

I dag vaknade jag med tanken att jag måste packa och städa för i morgon åker vi på semester en vecka, suck, jag avskyr verkligen att städa, dessutom ska jag lyckas packa så lite som möjligt, vi ska flyga hem och väskan får bara väga 20kg, jag har ju inte ens en våg, hur ska jag veta hur mycket den väger. Jag vet ju en som kan sånt bättre än mig..... men han är ju inte här.

Så jag troro det slutar med att jag måste packa en  väska i väskan, för säkerhetsskull. För säg att jag har för mycket saker i väskan, då har jag 2 alternativ, 1: betala övervikt 37 kronor kilot, eller checka in en till väska vid gaten 100kr som får väga max 20kg, tänk att det ska vara sånt strul att flyga, för jag måste verkligen packa ner allt, barnens egna ruggsäckar är 5cm för breda för att gå som handbagage och sen får man ju nästan inte ha nått som handbagage pga. säkerheten. Jaja det brukar ordna sig, vi ska ju på semester :)

För 20 minuter sedan fick jag ett sms av en kompis att kolla i tidningen, så jag skyndar mig att göra detta och där är han.... dom har skickat en midsommarhälsning till tidningen, vad glad jag blir.

Jag visste att det kanske skulle komma en, men jag visste inte om jag skulle hinna se den innan vi åkte iväg.

Det var så skönt att få se honom, hur han ser ut nu, barnen blev också överlyckliga, tänk att en liten bild kan lysa upp hela vardagen.


Dessutom måste jag påbörja en ny seriebox, nu har jag sett både sex and the city och vänner och eftersom jag bara sett säsong 1 och 2 av greys anatomy, kanske det får bli den.

Tanken var att jag skall passa på att se sådanna serier som han inte tycker om och det funkar bra.

Då skall jag bara lyckas göra min andra seperation, datorn.

Den har jag utnyttjat genom att maila med andra tjejer som sitter i samma sits, läst på resedagboken, läst nyheter om vad som händer därnere, tyvärr anser jag att försvarsmaktens egna sida är lite dålig på uppdatering och DN kanske lite för bra, där skrivs det ganska ofta vad som pågår och i nuläget händer det en heldel, så det blir väldigt svårt att släppa taget, men jag tror att det blir nyttigt för mig att göra det och om det händer så vet jag att do hör av sig, men jag vill ju ändå hänga med i vad som händer för att lättare förstå hans oro.

Men när vi kommer hem från semestern så kommer han hem på leave och jag/vi längtar............. 

 
 
recnac

recnac

18 juni 2008 20:38

Ha en härlig semester!!
Kram!

http://www.metrobloggen.se/8manader

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2010 12:23

Nu har det hänt igen, det som alla anhöriga och inblandade varit rädda för, det som inte fick hända har hänt.   Jag känner inte dom omkomna så jag sörjer inte på det viset som vissa andra gör, utan jag sörjer i egenskap av medmänniska och föredet...

Av Cecilia - 7 januari 2010 09:10

efter en snabb titt in på min blogg såg jag att det fortfarande är människor som läser den, jag känner mig därför lite skyldig att skriva lite hur läget är nu.   Många gånger är livet här hemma som det var innan missionen, men jag vet att han nu ...

Av Cecilia - 5 juni 2009 20:23

Nu har det gått en tid sedan allt hände, vi överlevde denna omgång, ibland undrar jag om han är sugen att åka igen, men det är nog inget han skulle erkänna om jag frågade. Bloggen har jag haft för mig själv, den har han inte läst, han vet att den fin...

Av Cecilia - 16 april 2009 16:24

Nu har det gått en tid, närmare bestämt 4 månader sedan han kom hem, det låter kortare än vad det känns. Vi har väl fallit tillbaks i vardagen som den var innan han åkte, men människor runt omkring oss undrar om han kommit hem än.... när dom ser att ...

Av Cecilia - 4 februari 2009 10:52

Jag skrev till boken, men efteråt mådde jag så dåligt, huvudvärk i 2 dagar och på snudden till ångest känslor, huvudvärken slog till i slutet av skrivandet, så hårt att jag till och med spydde, så jag läste aldrig igenom texten innan den skickades iv...

Ovido - Quiz & Flashcards