Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Cecilia - 11 juni 2008 21:22

äntligen börjar det närma sig mindre stress.

I morgonbitti kommer barnflickan för sista gången på väldigt länge, vi kommer inte att behöva henne på 6 hela veckor.

Eftersom jag börjar tidigt på morgonen, 20 minuter innan dagis öppnar måste jag ta bussen till jobbet och att öppna tidigare på dagis gick inte, så våran dag ser ungefär ut såhär: 

05´10 min väckar klocka ringer, jag snoozar lite, kliver upp ca: 05´20, ställer mig i duschen och fixar sedan till mig, för att väcka barnen 05´50, dom får då kliva upp och klä på sig för 06´00 kommer barnflickan.

Jag åker till jobbet och hon lämnar sonen 07´15 på dagis och hinner lämna dottern på fritids 07´30 när dom öppnar ( det har blivit den största omställningen för oss nu när maken är borta, annars började han jobba ungefär 08´30)

Jag slutar jobbet 15´30 om jag jobbar dag, kommer till skolan 16´00 och till dagiset 16´30, är ungefär hemma 17´00.

Då är det ju dax för middag, lite lek, läxor osv. innan läggdax får barnen med min hjälp ta fram dom kläder dom ska ha på sig nästa morgon och sen börjar det om, vissa kvällar somnar dom inte förren 21´00 men ibland lyckas jag med 19´00, beror på deras humör och frågeställningar om pappan.


MEN, som sagt i morgon.... sen jobbar jag bara natten till lördag, då är barnen hos min mamma igen till lördag mitt på dagen, så hinner jag sova lite eftersom jag slutar jobba 07.

Sen har jag semester i 4 hela veckor och barnen får 2 extra veckor hos farmor och farfar, dessutom hinner ju mannen hem på leave mitt i vår semester, så nu börjar det närma sig mindre stress och snart får vi vara en familj igen iallafall för några dagar... 

Ovido - Quiz & Flashcards