Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Rubrik saknas

Av Cecilia - 13 juli 2008 18:36

Sitter på tåget hem, hem till ensamheten, har lämnat bort barnen för att dom skall få en längre semester, så nu återstår det jobb för mig, det är bara 5 dagar sedan han åkte tillbaks.


Längtan- ja

Lidande- nej

Jag har märkt att mitt saknande och längtande lär mig att prioritera mer, vad som jag tycker är viktigt för mig och jag har märkte att jag uppskattar honom mer än jag trodde.

Visst jag ljuger om jag säger att det inte är svårt ibland, men det får även mig att hitta mig själv mer, annars försvinner jag i vi, tänkandet.

Jag börjar känna mig mer stark, jag kan klara mig själv mer, jag har aldrig sett mig beroende av någon annan, men däremot så förvinner min vilja väldigt ofta i alla sammanhang, jag ger ofta med mig, jag tjafsar inte, det är inte hela världen att göra som andra vill, men nu när jag börjar hitta mig själv mer, så börjar jag bli mer krävande och mer bestämd vad som känns bra för mig.


Så jag börjar tro att lidande och längtan, allt sånt har en mening.


Och med dom tankarna kan jag våga säga att det är BARA 4 veckor tills vi ses igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2010 12:23

Nu har det hänt igen, det som alla anhöriga och inblandade varit rädda för, det som inte fick hända har hänt.   Jag känner inte dom omkomna så jag sörjer inte på det viset som vissa andra gör, utan jag sörjer i egenskap av medmänniska och föredet...

Av Cecilia - 7 januari 2010 09:10

efter en snabb titt in på min blogg såg jag att det fortfarande är människor som läser den, jag känner mig därför lite skyldig att skriva lite hur läget är nu.   Många gånger är livet här hemma som det var innan missionen, men jag vet att han nu ...

Av Cecilia - 5 juni 2009 20:23

Nu har det gått en tid sedan allt hände, vi överlevde denna omgång, ibland undrar jag om han är sugen att åka igen, men det är nog inget han skulle erkänna om jag frågade. Bloggen har jag haft för mig själv, den har han inte läst, han vet att den fin...

Av Cecilia - 16 april 2009 16:24

Nu har det gått en tid, närmare bestämt 4 månader sedan han kom hem, det låter kortare än vad det känns. Vi har väl fallit tillbaks i vardagen som den var innan han åkte, men människor runt omkring oss undrar om han kommit hem än.... när dom ser att ...

Av Cecilia - 4 februari 2009 10:52

Jag skrev till boken, men efteråt mådde jag så dåligt, huvudvärk i 2 dagar och på snudden till ångest känslor, huvudvärken slog till i slutet av skrivandet, så hårt att jag till och med spydde, så jag läste aldrig igenom texten innan den skickades iv...

Ovido - Quiz & Flashcards