Direktlänk till inlägg 8 september 2008

boendes i en torktumlare..

Av Cecilia - 8 september 2008 10:01

I fredags bokade jag min första tid till Mvc, men på kvällen började jag att blöda lite, jag blev lite orolig men vet att man kan blöda lite i en graviditet, men nu när helgen är över är tyvärr graviditeten likaså, jag började blöda mer och mer och mina små symtom jag hade fått har nu förvunnit och jag sitter nu och väntar på att Mvc skall öppna sin telefon tid så jag kan avboka tiden jag har fått hos dom, även detta meddelande till Mannen fick ju vänta, att inte kunna ringa när man har behov av det känns hemskt, jag visste inte vad jag skulle ta mig till och skrev därför ett mail till honom om det, jag ville inte börja berätta om det ifall det skulle ta honom tre dagar att ringa och därför bestämde jag mig att det fick bli ett mail, men en halvtimme senare ringde han ovetandes om mailet, så jag fick berätta om det på telefon istället och det kändes skönt att få göra det, tyvärr hade han inte så lång tid att tala i telefonen, men iallafall en liten stund.


Så utan kompisar och familj då alla är bortrest på olika saker allt från Cypern till Turkiet, just denna helg var alla tvungen att vara borta samtidigt och utan Mannen, så har jag och barnen bara varit hemma, jag har legat i sängen mest hela tiden med en stor dos av självömkan och barnen har spelat ett nytt Tv-spel, tillslut så behövde dom min hjälp med en ny bana och jag tappar bort mig i min sorg och far rakt in i tv-spels tänkande, under ett dygn hade jag glömt bort hur man skrattade och det kändes så skönt att mina barn fick mig att göra det igen.


Men allt känns så konstigt, det är som om jag aldrig var gravid, har jag drömt?

Nä inte riktigt, jag hittade graviditets testen i handväskan i morse det visade fortfarande possitivt på ett av dom som jag tog i tisdags och jag har ännu inte fått tag i Mvc för att avboka tiden, så nu känns det som om jag bor i en torktummlare, men snart hoppas jag att det är ett minne blott. 


 
 
anki/barbakvinna

anki/barbakvinna

8 september 2008 23:00

Blir ledsen för din skull...

Hörde av *P* förra veckan att flera har haft problem med sms till och från Afghanistan. Jag har tre och det har funkat hela tiden.

Räddningen när man vill få fram ett meddelande snabbt.

Ibland är dom så långt borta just när man behöver dom som mest.

skickar kramar i massor./anki

http://blogg.aftonbladet.se/961

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2010 12:23

Nu har det hänt igen, det som alla anhöriga och inblandade varit rädda för, det som inte fick hända har hänt.   Jag känner inte dom omkomna så jag sörjer inte på det viset som vissa andra gör, utan jag sörjer i egenskap av medmänniska och föredet...

Av Cecilia - 7 januari 2010 09:10

efter en snabb titt in på min blogg såg jag att det fortfarande är människor som läser den, jag känner mig därför lite skyldig att skriva lite hur läget är nu.   Många gånger är livet här hemma som det var innan missionen, men jag vet att han nu ...

Av Cecilia - 5 juni 2009 20:23

Nu har det gått en tid sedan allt hände, vi överlevde denna omgång, ibland undrar jag om han är sugen att åka igen, men det är nog inget han skulle erkänna om jag frågade. Bloggen har jag haft för mig själv, den har han inte läst, han vet att den fin...

Av Cecilia - 16 april 2009 16:24

Nu har det gått en tid, närmare bestämt 4 månader sedan han kom hem, det låter kortare än vad det känns. Vi har väl fallit tillbaks i vardagen som den var innan han åkte, men människor runt omkring oss undrar om han kommit hem än.... när dom ser att ...

Av Cecilia - 4 februari 2009 10:52

Jag skrev till boken, men efteråt mådde jag så dåligt, huvudvärk i 2 dagar och på snudden till ångest känslor, huvudvärken slog till i slutet av skrivandet, så hårt att jag till och med spydde, så jag läste aldrig igenom texten innan den skickades iv...

Ovido - Quiz & Flashcards