Alla inlägg den 4 september 2008

Av Cecilia - 4 september 2008 18:53

Fel trosor, fel byxor och fel strumpor, så började dottern sina ord i morse, allt jag gjorde var fel. 


Det har varit en strulig och förvirrande dag på jobbet, sonen skulle på synundersökning och efter den tänkte jag att vi kunde lyxa till det med att köpa hem nått gott fika från nått konditori, men eftersom jag vill vara snäll, eller rättare sagt dum så slutade det med att vi var runt på alla fik i hela stan, eller iallafall 5 st för att vi skulle hitta någonting allihop, men ju längre tiden gick desto grinigare och hungrigare blev vi, så det slutade med ett kakpaket på hemköp som vi ska fika i morgon, så gick vi på Mc donalds istället, alla blev glada och nöjda.


Redan när synundersökningen var över fick dottern reda på vad vi skulle äta till middag och hon började gråta och klaga, så hon blev ju förstås nöjd när det blev McD istället.

Men sen påväg hem började det igen, vi blev tvungna att hämta cykeln vid skolan och cykelhjälmen satt lite fel, då började hon gråta och skrek att det var mitt fel, allt var mitt fel tack vare hennes beteende som höll på ett  bra tag med olika anklagelser så slutade det med att hon inte fick nyckeln hem för att gå in innan vi hann gå hem, det tar ca: 5 minuter att komma efter, så hon blev ju självklart arg för det också, så när jag kommer hemåt, så har hon slängt cykeln vid sidan om och satt och grät i trappen för hon höll ju på att kissa på sig, så återigen hittade hon en orsak till att allt blev mitt fel....

Av Cecilia - 4 september 2008 09:45

Förra söndagen skulle jag få träffa jouren på akuten för att se om min urinvägsinfektion fortfarande var kvar, då allt fortarande inte kändes ok, men får istället reda på att jag är gravid.

Lite snopen blev jag och fundersam när Mannen skulle få reda på detta, hur länge skulle det ta innan han hörde av sig så jag kunde berätta att vi skulle ha barn igen. Det är ju inte så att jag kan lyfta telefonen för att ringa och berätta, för jag anser inte att det är en akut sak, jag skulle nog minst behöva vara döende för att jag ska ringa ett sånt nummer.

Han ringde iallafall nån dag efter och jag fick berätta nyheten, tänk att jag skulle vara i ungefär 4 månaden när han kom hem för gott, konstigt men ändå spännande, jorden bara snurrade runt i huvudet på mig och det kändes som en hel ny värld öppnade sig.


Det nya jobbet började i tisdags eftermiddag och jag tog en fika med en kompis på stan innan, jag kände mig väldigt exhalterad med ett nytt jobb och att bli mamma pånytt, tänk om det var fel, jag kanske inte är gravid?

Så innan jag mötte min kompis så sprang jag på apoteket och köpte nya graviditetstest, jag tog dom två som fanns och medan vi fikade satt vi och väntade på ett blått streck och ett rosa sträck tillsammans och där fanns dom på båda testerna, ja jag var visst gravid coh med det i tankarna så gick jag till mitt nya jobb.

Ovido - Quiz & Flashcards