Direktlänk till inlägg 10 september 2008

big bang

Av Cecilia - 10 september 2008 08:36

Idag  så kommer ju jorden gå under om man skall tro en massa forskare, klockan 09´00 återskapas Big bang, så det är väl bästa jag väntar med att lägga mig i badet för jag vill ju inte dö naken,jag har ju trots allt gått upp lite i vikt.


Undra hur många som låter sina barn stanna hemma från skolan idag, för om det verkligen skulle vara sant att jorden går under, borde man inte dö tillsammans då?  Hur många stannar hemma från jobbet idag, blir försäkringskassan ner ringda? eller struntar folk i att anmäla sig sjuk för det spelar ändå ingen roll.

Det skulle vara intressant av att se hur ett sådant här besked påverkar folk.

Själv tror jag inte riktigt på det men å andra sidan vad vet jag om forskning, jag hoppas att jag har rätt och låter min dotter vara kvar på skolan och om vi överlever dagen så får vi väl fira med efterätt.

Men det är väl kanske ett perfekt tillfälle att påminna alla om att säga saker som man aldrig vågat berätta för nån för att man är för blyg, passa på att skriva en lista: "om jag får leva så vill jag/ska jag"

finns det nån utbildning eller jobb som man har som dröm och inte uppfyllt, nu börjar klockan bli knapp och det är bara 20 minuter kvar och jag sitter vid datorn...

Nä jag ska väl iallafall få vara mätt om jag ska dö, så skriva igen får jag göra om jorden finns kvar.

Ha det så gott så kanske vi hörs igen.

Lycka till 

 
 
Ingen bild

A

11 september 2008 22:18

Hej,

Vill bara berätta att jag följer din blogg med glädje! Min sambo åker snart iväg till Afghanistan, och det är skönt att läsa din och våra med systrars bloggar. Det har varit ett stort stöd för mig i min förberedelse process,
Tack för att du skriver!
Varma Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 februari 2010 12:23

Nu har det hänt igen, det som alla anhöriga och inblandade varit rädda för, det som inte fick hända har hänt.   Jag känner inte dom omkomna så jag sörjer inte på det viset som vissa andra gör, utan jag sörjer i egenskap av medmänniska och föredet...

Av Cecilia - 7 januari 2010 09:10

efter en snabb titt in på min blogg såg jag att det fortfarande är människor som läser den, jag känner mig därför lite skyldig att skriva lite hur läget är nu.   Många gånger är livet här hemma som det var innan missionen, men jag vet att han nu ...

Av Cecilia - 5 juni 2009 20:23

Nu har det gått en tid sedan allt hände, vi överlevde denna omgång, ibland undrar jag om han är sugen att åka igen, men det är nog inget han skulle erkänna om jag frågade. Bloggen har jag haft för mig själv, den har han inte läst, han vet att den fin...

Av Cecilia - 16 april 2009 16:24

Nu har det gått en tid, närmare bestämt 4 månader sedan han kom hem, det låter kortare än vad det känns. Vi har väl fallit tillbaks i vardagen som den var innan han åkte, men människor runt omkring oss undrar om han kommit hem än.... när dom ser att ...

Av Cecilia - 4 februari 2009 10:52

Jag skrev till boken, men efteråt mådde jag så dåligt, huvudvärk i 2 dagar och på snudden till ångest känslor, huvudvärken slog till i slutet av skrivandet, så hårt att jag till och med spydde, så jag läste aldrig igenom texten innan den skickades iv...

Ovido - Quiz & Flashcards