Alla inlägg den 8 november 2008

Av Cecilia - 8 november 2008 11:37

I natt blev dom beskjutna där nere, igen, ingen soldat skadad.


Men oron stiger, det är ju så nära hemgång, så motte det inte hända något nu, flera av killarna där nere har hemlängtan och det förbättrar väl inte sitsen att sådant här händer nu mot slutet.


Och jag måste nog sluta läsa nyheterna för jag börjar tappa koncentrationen på allt här hemma och bara väntar på nästa händelse.

Jag får väl helt enkelt lita på att jag hör något via telefon om något händer.

Av Cecilia - 8 november 2008 09:22

Ja det är ju lungt läge denna gången också, han var inte på plats, men det är inte så lätt att veta nä jag sitter antal mil därifrån, så det är ju klart att jag är orolig.

Han ringde igår kväll iallafall, jag tror jag hade en lång lista som jag blev tvungen att ta upp med honom, tur att han hade lite tid att prata.

Om vi skulle anmäla oss på en större lägenhet som var ute nu, jag har ju låtit barnen fått egna rum medan han varit borta, så jag har delat av vardagsrummet och sover i andra halvan och det funkar ju bra, men det blir nog jobbigt när han kommer hem, så det anmälde vi oss på, det är ju bara att hoppas, den har även 2 toaletter :) och tro mig det skulle vara SÅ skönt.

Vi har planerat att flytta till en annan stad och har därför avvaktat flytt inom området, men du är det nog värt det ändå, Mannen kommer ju att vara ledig till mitten av januari och jag kommer att bli sjukskriven 6 veckor pga. en operation som kommer att göras i början av december. Så nog kommer det behövas utrymme alltid.

Operationen har kunnat gjorts nu på torsdag, men jag kommer bara att kunna använda ena handen efter, så jag vill ju gärna ha lite hjälp här hemma då. Annrs bli det lite svårt med matlagning, diskning, tvätt osv. 


Jag ville även kolla med honom om några godkännanden som skulle lämnas in till skolan, om barnen bla, fick vara med och ha skolaaktiviteter på isen/sjön.

Det är ett beslut som jag vill att han skall vara med och besluta, han måste ju få en chans att kunna få bli pappa igen, så det kändes viktigt att fråga vad han tyckte.


Jag ville också passa på att berätta för honom att jag nu anmält mig till komvux till våren för att läsa in mina betyg, för att sedan fortsätta läsa på högskola. Det är beslut som jag tagit  helt själv, utan att ha honom att bolla med, så det känns ju lite kul.


Och bäst av allt så vaknade jag av att min dotter väckte mig med frukost på sängen 08´15, jag fick flingor och mjölk och ett glas vatten, inte illa av en åtta-åring. 

Ovido - Quiz & Flashcards