Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Cecilia - 15 oktober 2008 09:03

Jaha då var det dax igen, för en sista omgång, det känns nästan som om jag kliver in i ringen för en boxningsmatch.


Han har nu åkt tillbaks, jag var så pirrig när vi skulle mötas då han skulle kliva av bussen och allt kändes så bra, men det var en sak som inte ingick i min planering, han blev förkyld....

lite feber, oni i halsen osv.

Jag som hade tänkt mig lite hjälp här på hemma fronten, men istället för hjälp hade jag istället 3 barn hemma.

Han blev ju som tur var frisk sista dagarna och har hjälpt till endel, men någon sovmorgon har jag fortfarande inte fått (jag har ju jobbat endel också)

Barnen är glada och mycket medvetna om att nästa gång han kommer hem så blir det för gott, så dom har börjat med sin nedräkning redan.


Medaljutdelningen verkar utebli för min del, osäkra datum, ändrade datum har gjort att det ser ut som om jag jobbar då dom kommer till Stockholm, trots att jag lagt ledigt flera dagar, då vi trodde det var först, jag tycker det är väldigt tråkigt att det skall vara så svårt att kunna planera när den skall vara, men å andra sidan så kanske det inte är meningen att anhöriga ska få bli lite extra stolt och få se sina soldater så medaljen som dom förtjänar och blir lite extra stolta för. vad vet jag.


Ljuset och glädjen i höst/vinter mörkret är invidzonen, jag är så tacksam för att vi som är med och vill lägga oss i boken som skrivs av anhöriga skall träffas i Stockholm, det skall bli kul, att äntligen få träffa andra som sitter i samma sits. Dessutom är det skönt med några som vet hur man planerar i god tid.


Kan även tillägga och tipsa om att jag såg att soldathems förbundet har kommit ut med en tidning, Kornet som man kan beställa om man vill på:

http://www.soldathem.org/kornet.4.11e321491179eaa6008800011419.html

temat är: anhöriga till soldater i utlandsstyrkan. 

Ovido - Quiz & Flashcards